جنرال‌موتورز هم فراخوان داد

شرکت جنرال موتورز از مالکان 4.3 میلیون خودروی ساخت خود خواست تا هرچه سریع‌تر آنها را برای برطرف کردن یک اشکال نرم افزاری در سیستم کیسه هوا به این شرکت بازگردانند.

به گزارش فارس، اشکال مذکور باعث می شود کیسه هوای خودروهای ساخت جنرال موتورز به موقع عمل نکند و نتیجه این امر تا به حال مرگ یک نفر و جراحت سه نفر دیگر بوده است.

خودروهایی که دارای این نقص هستند عمدتا در خود آمریکا مورد استفاده قرار گرفته اند. مشکل یاد شده مربوط به بخش حسگر و تشخیص وضعیت این خودروهاست که در واقع رایانه ای کوچک برای کنترل عملکرد کیسه هواست. نقص یاد شده باعث شده نه تنها کیسه هوای اتومبیل های جنرال موتورز به موقع باز نشود، بلکه موجب شده تا کمربند ایمنی این خودروها هم بعد از ترمز شدید اتومبیل عمل نکند و سرنشینان به شیشه برخورد کنند.

جنرال موتورز اولین بار در می سال 2014 از این موضوع مطلع شد. در آن زمان یک خودروی Chevrolet Silverado تصادف کرد ولی کیسه هوای آن باز نشد. پس از این حادثه جنرال موتورز با شرکت دلفی تماس گرفت و دو شرکت با بررسی نرم افزار کیسه هوا سرانجام تصمیم به فراخوان جمع آوری 4.3 میلیون خودروی این شرکت از بازار گرفتند.

چندی قبل شرکت فورد هم به دلایل مشابهی حدود 2.4 میلیون خودروی ساخت خود را مورد بررسی مجدد قرار داد. مدل های جمع اوری شده بین سال های 2012 تا 2015 ساخته شده بودند.