رندرهای جذاب خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک با طراحی مدرن

از زمانی که مسابقات اتومبیلرانی آغاز شده است، مدل‌های بی‌شماری به میدان رقابت در کلاس‌های مختلف وارد شده‌اند. در این بین چند مدل مسابقه‌ای هستند که از آن‌ها به‌عنوان «افسانه» یاد می‌شود. به‌لطف پیشرفت کامپیوترها، امروز رندرهای جذابی از خودروهای به‌یاد ماندنی یا طرح‌های جذاب خیالی  خلق می‌شود. در این مطلب ۸ رندر تماشایی از ۸ خودروی مسابقه‌ای افسانه‌ای با طراحی مدرن معرفی می‌شوند. طراح این رندرها با توجه به اصالت این مدل‌ها و اضافه کردن چاشنی طراحی مدرن، خودروهای کلاسیک چند دهه پیش را در پوسته‌ای جدید احیاء کرده است.

۱- پورشه ۹۱۷

پورشه / Porsche


با آغاز دهه‌ی ۱۹۷۰، پورشه با مدل ۹۱۷ کولاک کرد. این مدل فوق‌العاده با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خطی ۴.۵، ۴.۹ و ۵ لیتری  برای اولین بار، قهرمانی کامل پورشه در لمانز ۲۴ ساعته را ممکن کرد. برای درک بهتر اهمیت پورشه ۹۱۷ کافی است بدانید که این مدل در مسیر مستقیم پیست لمانز، توانایی رسیدن به نهایت سرعت ۳۹۵ کیلومتر بر ساعت را در سال ۱۹۷۰ داشت. رندر بازطراحی مدرن پورشه ۹۱۷ با الهام از ۹۱۸ اسپایدر، مدل تمام برقی میشن E و طرح مسابقه‌ای شرکت نفتی گلف انجام شده است.

۲- بی‌ام‌و M1 Procar

BMW / بی ام و


مسابقات قهرمانی Procar از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۰ برگزار شد. این سری جذاب که توسط جوشن نیرپاخ، راننده‌ی مسابقه و رئیس دپارتمان M بی‌ام‌و در آن دوران ایجاد شد، میدان رقابت رانندگان دیگر سری‌های اتومبیلرانی شامل فرمول یک، رقابت‌های قهرمانی خودروهای اسپرت، تورینگ اروپا و … بود. در این سری فقط بی‌ام‌و M1 با مشخصات فنی مشابه (پیشرانه ۶ سیلندر خطی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت) در اختیار تیم‌ها بود که همین برابری، به‌جذابیت Procar اضافه می‌کرد. در طول برگزاری دو فصل Procar، قهرمانان فرمول یک جهان نیکی لائودا و نلسون پیکه در مجموع پیروز شدند. در سال ۲۰۰۸ در حاشیه‌ی گرن‌پری آلمان، Procar دوباره با حضور رانندگان دوفصل گذشته و البته بی‌ام‌و M1 برگزار شد. رندر مدرن M1 با الهام از مدل‌های i8 و ویژن i Dynamics با طرح دپارتمان M بی‌ام‌و طراحی شده است.

۳- لانچیا استراتوس

لانچیا / Lancia


لانچیا استراتوس (Stratos) یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین خودروهای مسابقات رالی قهرمان جهان (WRC) است. استراتوس با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۲.۴ فراری سه سال پیاپی در دهه‌‌ی ۱۹۷۰ قهرمان مسابقات رالی جهان شد. استراتوس در شناخته‌شده ترین سری‌های رالی جهان شامل رالی مونت کارلو و کرس فرانسه و سانرمو ایتالیا شرکت داشته است. از آنجایی که لانچیا محصولی مانند استراتوس تولید نکرده است، رندر مدرن این خودروی رالی افسانه‌ای از  قلب مدل اصلی و ذهن خلاق طراح بیرون آمده است.

۴- استون مارتین DBR1

Aston Martin / استون مارتین


مدل مسابقه‌ای استون مارتین DBR1 که روزگاری فرمان آن در اختیار استرلینگ ماس بزرگ بود، اخیراً به‌عنوان گران‌ترین خودروی بریتانیایی تاریخ با قیمت ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در حراجی فروخته شد. استون مارتین DBR1 با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۲.۵ و ۳ لیتری بیشتر به پیروزی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سال ۱۹۵۹ شهرت دارد. طراح با حفظ طرح کلاسیک DBR1 و رنگ سبز آشنا، رندر مدرن این مدل زیبا را با الهام از ونتیج ۲۰۱۸ و هایپرکار مورد انتظار والکری طراحی کرده است.

۵- آئودی ۹۰ Quattro IMSA GTO

آئودی / Audi


برند آلمانی آئودی سال ۱۹۸۶ باهدف فروش بیشتر در بازار آمریکاِ از مسابقات رالی به مسابقات پیست نقل مکان کرد. تیم مهندسی آئودی با استفاده از تجربه‌ی شرکت و موفقیت در مسابقات رالی، یکی از تهاجمی‌ و وحشی‌ترین خودروهای مسابقه‌ای سدان سری مسابقات IMSA را خلق کرد. این مدل زیبا از پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۱ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کرد و از مجموع ۱۳ مسابقه IMSA دهه‌ی ۱۹۸۰، ۸ بار به مقام اول رسید. رندر مدرن ۹۰ Quattro IMSA GTO با حفظ بدنه‌ی جعبه شکل و طرح مسابقه‌ای کواترو، از مدل R8 آئودی الهام گرفته است.

۶- فراری ۳۳۰ P4

Ferrari / فراری


در سال ۱۹۶۷ بود که مدل زیبای ۳۳۰ P4 فراری با پیشرانه‌ی خوش صدای ۱۲ سیلندر V شکل برای شرکت در مسابقات استقامتی ساخته شد. سه دستگاه فراری ۳۳۰ P4 تولید شد که امروز هر کدام از آن‌ها در اختیار کلکسیونرهای واقع در کانادا، آلمان و فرانسه است. رندر مدرن فراری ۳۳۰ P4 با رنگ بدنه‌ی قرمز مسابقه‌ای این برند ایتالیایی و الهام از مدل قدرتمند لافراری FXXK طراحی شده است.

۷- جگوار D تایپ

Jaguar / جگوار


مدل مسابقه‌ای و زیبای جگوار D تایپ با الهام از طراحی هوایپماها در سال ۱۹۵۴ تولید شد. در مدت سه سال تولید، جگوار D تایپ سه مرتبه قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شد. رندر مدرن D تیپ با الهام از مدل C-X75 و XJR-12 طراحی شده است.

۸- مک‌لارن MP4/4

مکلارن / McLaren


همکاری مک‌لارن و هوندا در مسابقات چند سال اخیر فرمول یک چندان مناسب نبود که حاصل آن پایان قرار این دو برند در سال گذشته شد. اما  چند دهه پیش ،مک‌لارن و هوندا فوق‌العاده عمل می‌کردند. مکلارن MP4/4 یکی از بهترین خودروهای فرمول یک جهان و درحقیقت با درصد پیروزی ۹۳.۸، موفق‌ترین خودروی فرمول یک تاریخ در یک فصل است. رانندگان افسانه‌ای فرمول یک شامل آیرتون سنا و آلن پروست پشت فرمان مک‌لارن MP4/4 بودند تا این مدل، یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین خودروهای مسابقه‌ای تاریخ باشد. رندر مدرن مک‌لارن MP4/4 با حفظ طرح مسابقه‌ای مارلبورو به عنوان اسپانسر و اضافه کردن چاشنی خلاقیت، روزهای جذاب مسابقات فرمول یک را به طرفداران یادآوری می‌کند.