نسخه نهایی هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ معرفی شد

هیوندای سانتافه، هنوز به عنوان کراس‌اور پرچمدار برای مهم‌ترین خودروساز کره جنوبی شناخته می‌شود. تا زمانی که محصولی بزرگ‌تر با برند هیوندای یا جنسیس به تولید برسد، سانتافه برای رقابت با هوندا C-RV و مزدا CX-5 به شدت تلاش می‌کند. برخلاف هیوندای توسان که فروش نسبتا بالایی در سطح جهانی دارد، سانتافه به عنوان محصولی پرطرفدار شناخته نمی‌شود و حتی در مقایسه با برادر هم‌وطن خود، کیا سورنتو؛ در بازرهای آسیا و استرالیا دارای جذابیت کمتری است.

Hyundai Santa Fe

آنچه در ایران و بسیاری کشورها دنیا به عنوان هیوندای سانتافه می‌شناسیم در امریکا و کانادا با نام سانتافه اسپرت عرضه می‌شود، چراکه مدل اختصاصی سانتافه در این کشورها متفاوت از نمونه‌ی موجود در ایران، کمی‌بزرگ‌تر و البته گران‌تر است. از سویی دیگر، نسخه‌ی بزرگ‌تر سانتافه در امریکا، تغییر نام خواهد داد و از این پس، سانتافه XL نامیده خواهد شد. تولید این محصول، احتمالا تا ۲ سال دیگر؛ متوقف می‌شود تا سانتافه در سراسر دنیا، با یک نام و بدنه‌ی ثابت وجود داشته باشد. هیوندای در حال برنامه‌ریزی و پیش‌تولید یک شاسی‌بلند بزرگ سه ردیفه با نام و پلت‌فرم کاملا متفاوت نسبت به سانتافه است که سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.

Hyundai Santa Fe

نسل جدید سانتافه، کمی بزر‌گ‌تر از نسخه‌ی فعلی که ما می‌شناسیم خواهد بود. فاصله‌ی محورها که تاثیر زیادی بر فضای کابین دارد، ۶.۶ سانتیمتر بیشتر شده است و به ۲۷۰ سانتیمتر می‌رسد. این شرایط، صندوق عقب بزرگ‌تری هم فراهم خواهد کرد تا پس از خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، از ۳۰۵۸ لیتر در مدل فعلی به ۳۱۳۵ لیتر در نسخه‌ی ۲۰۱۹ برسد.

تمامی مدل‌های سانتافه در نسل جدید، می‌توانند به صورت دو دیفرانسیل نیز سفارش داده شوند، ضمن اینکه همگی آنها از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته با قابلیت تعویض دستی استفاده می‌کنند. این جعبه دنده، سبک‌تر و سریع‌تر از نمونه‌ی ۶ سرعته‌ی فعلی عمل می‌کند و منجر به شتاب‌گیری بهتر، همراه با مصرف سوخت کمتر می‌شود. سه نوع پیشرانه برای نسل جدید سانتافه در نظر گرفته شده است.

Hyundai Santa Fe

طیق سنوات گذشته، پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی مجهز به فناوری GDi، در ارزان‌ترین نسخه وجود خواهد داشت تا قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر فراهم کند. این مدل، در زمانی حدود ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، میانگین مصرف سوخت خواهد داشت.

سانتافه ۲۰۱۹، با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ و مجهز به اینترکولر نیز تولید خواهد شد. این نسخه، به لطف قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتن‌متر، ظرف ۷.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میانگین مصرف ۹.۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر دارد. هیوندای سانتافه با پیشرانه‌ی ۲.۲ لیتری توربودیزل هم عرضه خواهد شد که قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۴۳۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

Hyundai Santa Fe

سیستم چهار چرخ محرک در سانتافه جدید، متفاوت خواهد بود و از فناوری جدید هیوندای موسوم به HTRAC استفاده خواهد کرد تا در حالت‌های رانندگی اسپرت، اقتصادی و معمولی بهترین عملکرد را داشته باشد. شرایط آب و هوایی بارانی یا برفی، بر تقسیم گشتاور بین چرخ‌های سانتافه ۲۰۱۹ تاثیر گزار خواهد بود و در حالت رانندگی اسپرت، بر انتقال قدرت روی چرخ‌ها عقب، متمرکز خواهد بود.

Hyundai Santa Fe

در فضای داخلی، نمایشگر استاندارد میان داشبورد با سایز ۷ اینچ ارائه خواهد شد. این تجهیز، برای تمامی مدل‌ها ثابت است و امکاناتی نظیر رابط بلوتوث، اپل‌ کارپلی، اندروید اوتو و دوربین عقب را پوشش می‌دهد. مدل‌های با آپشن بیشتر، نسل جدید ناوبری ماهواره‌ای AVN ۵، شارژر بی‌سیم و فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) با سایز ۸.۵ ینچ در اختیار خواهند داشت که اطلاعات متنوعی مثل سرعت خودرو، جهت‌یاب ماهواره‌ای، هشدارهای ایمنی نقطه کور و احتمال تصادف، همراه با محدودیت سرعت محلی را اطلاع‌رسانی می‌کند.

جزئیات مربوط به قیمت سانتافه ۲۰۱۹، هنوز اعلام نشده است، اما به احتمال فراوان با آستانه قیمت ۲۶ هزار دلار در نسخه‌ی پایه همراه خواهد بود.